BELGIAN ASSOCIATION FOR PAEDIATRIC ANAESTHESIOLOGY, AFGEKORT : BAPA

Association sans but lucratif


Dénomination : BELGIAN ASSOCIATION FOR PAEDIATRIC ANAESTHESIOLOGY, AFGEKORT : BAPA
Forme juridique : Association sans but lucratif
N° entreprise : 500.683.811

Publication

25/07/2014
ÿþmOD 2.2

,

; in de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie

na neerlegging van de akte ter griffie

Bijlagen bij liétllériiiel Staatigici---2-51-07/2014 - Annexes du Moniteur belge

I 1111 IIU III II II fl

*14144242*

I II II







NEERGELEGD

1 5 JULI 2014

Griffie Rechtbank. van Koophandel

Leuven,

Grtrne

Ondernerningsrir 0500.683.811

Benaming

(voluit) : BELG1AN ASSOCIATION FOR PAEDIATRIC

ANAESTHESIOLOGY

(verkort) BAPA

Rechtsvorm: Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel UZ Leuven, Dienst anesthesie, Herestraat 49, 3000 Leuven

Onderwerp akte: Ontslagen - benoemingen

Tijdens de Algemene vergadering van 26 april 2014 werden volgende ontslagen en benoemingen genotuleerd:

Ontslagen:

1, De Ville Andrée

2. Veeckman Luc

3. Verhaeghen Thomas

4. Vermeulen PM,

5, Vermeylen Kris

6. Veyckemans Francis

Benoemingen:

1. Coudde Steven, wonende te A. Bontestraat 17- 8200 Brugge, geboren te Kortrijk op 20/06/1978.

2, Demeyer Caroline, wonende te Comminnestraat 15- 8552 Moen, geboren te Kortrijk op 30/10/1978,

3. Magasich-Airola Natalia, wonende te Papenkoren 14 - 1860 Meise, geboren te Brussel op 18 oktober

1980.

4, Noël Emmanuel, wonende te Monicadreef 8- 3090 Overijse, geboren te Ougrée op 17/6/1968.

5. Sanchez Tores Cristel, wonende te Avenue Albert 234 - 1190 Bruxelles, geboren te Etterbeek op 14/4/19in

6, Stevens France, wonende te Rue Théophile Vander Elst 23- 1170 Watermael-Boitsfort, geboren te Ukkel op 4/2/1978.

Aldus is de raad van bestuur vanaf 26 april 2014 samengesteld als volgt:

1. Berghmans Johan, voorzitter

2. De Groote Françoise

3. Cnudde Steven

4. Demeyer Caroline

5. Huys Jeroen, penningmeester

6. Lauweryns Julie

7. Loveniers Birgit

5, Magasich-Airola Nata lia

9. Najafi Nadia

10. Noël Emmanuel

11 Sanchez Tores Cristel

12, Stevens France

13, Roofthooft Eva

14. Pirotte Thierry, vice-voorzitter

Op cb naits" te, blz. van Luik B vermelden: Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordrgen

Verso Naam en handtekening.

Voor-

b¬ outi

het

Belgisch StoatsbIt-ici

Luik B Vervolg

Getekend

Julie Lauweryns

secretaris

Johan Berghmans voorzitter

_



MOD 2.2

Op de laatste bli, van Luik B vermelden: Recto Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)Men) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso: Naam en handtekening

21/11/2012
ÿþOndernemingsnr : O S ÇO ..G 3. 244

Benaming

(voluit) ; BELGIAN ASSOCIATION FOR PAEDIATRIC

ANAESTHESIOLOGY

(verkort) : BAPA

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : UZ Leuven, Dienst anesthesie, Herestraat 49, 3000 Leuven

Onderwerp akte : Oprichting

Ondergetekenden-oprichters,

1, Francis Veyckemans, Rue H. Verriest 19, 1140 Evere

2. Johan Berghmans, Wijerveldstraat 69, 3500 Hasselt

3. Andrée De Villé, Rue Clément Delpierre 93, 1310 La Hulpe

4. Birgit Loveniers, Leopold I -laan 65, 8000 Brugge

5. Françoise De Groote, Chaussee d'Alsemberg 1033A boîte 29, 1180 Bruxelles

6. Jeroen Huys, Admiraalhof 31, 9070 Destelbergen

7. Julie Lauweryns, Malendriesstraat 32A, 3370 Kerkom

8. Kris Vermeylen, Transvaalstraat 34, 2600 Berchem

9, Luc Veeckman, Brusselsesteenweg 293, 3020 Veltem-Beisem

10. Nadia Najafi, Spoorwegbaan 24, 1730 Asse

11. P.M. Vermeulen, Rietstraat 2, 3920 Lommel

12. Eva Roofthooft, Heesterveld 1, 3150 Naacht

13. Thierry Pirotte, Leopold Luypaertstraat 224, 1850 Grimbergen

14. Thomas Verhaeghen, Lauwerstraat 21, 8000 Brugge

bijeen in vergadering op 26 juni 2012, zijn overeengekomen tussen hen een vereniging zonder winstoogmerk op te richten, zoals bedoeld In de Wet van 27 juni 1921, zoals gewijzigd door de Wet van 2 mei; 2002, en daartoe unaniem de volgende statuten te aanvaarden.

STATUTEN

De vereniging

Artikel 1

De vereniging wordt opgericht als een entiteit met rechtspersoonlijkheid, meer in het bijzonder ais een vereniging zonder winstoogmerk (hierna "VZW" genaamd), zoals bepaald in de Wet van 27 juni 1921 betreffende de verenigingen zonder winstoogmerk en de stichtingen, gewijzigd door de Wet van 2 mei 2002 en de Wet van 16 januari 2003 (hierna genoemd V&S-wet).

Artikel 2

De VZW draagt de naam: BELGIAN ASSOCIATION FOR PAEDIATRIC ANAESTHESIOLOGY, afgekort "BAPA",

Deze naam moet voorkomen in alle akten, facturen, aankondigingen, bekendmakingen, brieven bestellingen en andere stukken uitgaande van de vereniging, onmiddellijk voorafgegaan of gevolgd door de woorden "vereniging zonder winstoogmerk" of door de afkorting "VZW", met nauwkeurige aanwijzing van de; zetel.

Artikel .3

Op de laatste blz. vnn Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

MOp 2.2

III1 II II II I1I 1111 liII I III

*izieea3a"

be a B Ste

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

r, "

M00 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

De zetel van de VZW is gevestigd te 3000 Leuven, Herestraat 49, UZ Leuven, Dienst Anesthesiologie, gelegen in het gerechtelijk arrondissement Leuven.

De raad van bestuur heeft de bevoegdheid om de zetel te verplaatsen naar eender welke plaats in hetzelfde taalgebied of naar om het even welke plaats in België mits inachtneming van de taalwetgeving. De zetelverplaatsing door de raad van bestuur dient in dit geval op de eerstvolgende algemene vergadering te worden bekrachtigd in de statuten.

Artikel 4

De VZW is opgericht voor onbepaalde duur.

Doeleinden en activiteiten

Artikel 5

De vereniging stelt zich tot doel bedrijvig te zijn in het domein van de Belgische kinderanesthesiologie door

het beogen van het verbeteren en het promoten van de kwaliteit van peri-anesthetische zorgen bij kinderen en

het ontwikkelen van deskundigheid in bovengenoemd vakgebied. De SAPA zal deze doelstellingen

verwezenlijken door zich te wijden aan het uitwerken van volgende punten:

1.het organiseren van wetenschappelijke bijeenkomsten;

2.via websites essentiële (inter)nationale wetenschappelijke data compileren en bekendmaken;

3.via beurzen wetenschappelijk onderzoek stimuleren en coördineren;

4.het deelnemen aan bij- en nascholing van anesthesisten die in België hun beroep uitoefenen;

5.het beoordelen van vernieuwingen: medische technologieën en geneesmiddelen;

6.(inter)nationale contacten onderhouden met andere verenigingen en partijen in het belang van

kinderanesthesiologie;

7.het representeren, assisteren en verdedigen van de belangen van de BAPA-leden.

Daarnaast kan de VZW alle activiteiten ontplooien die rechtstreeks of onrechtstreeks bijdragen tot de

verwezenlijking van voormelde ideële niet-winstgevende doelstellingen, met inbegrip van bijkomstige

commerciële en winstgevende activiteiten binnen de grenzen van wat wettelijk is toegelaten en waarvan de

opbrengsten te allen tijde volledig zullen worden bestemd voor de verwezenlijking van de ideële niet-

winstgevende doelstellingen,

Lidmaatschap

Artikel 6

Er zijn minstens drie leden met alle rechten zoals omschreven voor de leden in de V&S-wet.

De oprichters van de vereniging zijn de eerste leden. Wie als lid tot de vereniging wenst toe te treden, moet arts-anesthesist of erkende anesthesist of anesthesist in opleiding zijn.

De kandidaat-leden richten hun kandidaatstelling aan de voorzitter van de raad van bestuur.

De raad van bestuur zal beslissen over de aanvaarding van de kandidaat als lid op de eerstvolgende vergadering. Op deze vergadering dienen minstens de helft + 1 leden van het bestuur aanwezig of vertegenwoordigd te zijn. De beslissing wordt genomen met een gewone meerderheid van de aanwezige en vertegenwoordigde leden van het bestuur.

De raad van bestuur kan discretionair en zonder verdere motivatie beslissen dat een kandidaat niet wordt aanvaard als lid van de vereniging.

De leden hebben alle rechten en verplichtingen die in de V&S-wet, deze statuten en het huishoudelijk reglement worden beschreven.

De lidmaatschapsbijdrage bedraagt maximaal 30,00 EUR per jaar. Dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd op basis van het indexcijfer der consumptieprijzen en dit voor het eerst vanaf 31 december 2013. De aanpassing geschiedt volgens volgende formule:

Maximumbijdrage, zoals hierboven vermeld, vermenigvuldigd met het nieuwe indexcijfer gedeeld door het aanvangsindexcijfer.

Het nieuwe indexcijfer is het indexcijfer van de consumptieprijzen van de maand december die de aanpassing van de maximumbijdrage voorafgaat,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Het aanvangsindexcijfer is het indexcijfer van de consumptieprijzen van de maand december 2011 (basis 2004).

De aangepaste maximumbijdrage kan nooit lager zijn dan het hierboven vermelde bedrag,

Binnen voormeld maximumbedrag zal de algemene vergadering jaarlijks het lidgeld vaststellen alsook de periode waarbinnen dit lidgeld moet worden betaald.

Assistenten zullen een gereduceerde bijdrage betalen zoals jaarlijks vastgesteld door de algemene vergadering. Assistenten in opleiding betalen bij hun toetreding tot de BAPA voor de eerste drie jaren van hun lidmaatschap geen lidmaatschapsbijdrage.

De hoedanigheid van lid van deze vereniging impliceert de volledige aansluiting bij de statuten en bij het reglement van inwendige orde, en bij alle beslissingen die krachtens deze genomen worden, evenals de verbintenis alle verplichtingen die daarin vervat zijn, na te komen.

De leden verbinden zich ertoe cie acties van de vereniging te ondersteunen voor zoverre dit niet ingaat tegen hun individuele belangen. De leden verbinden zich er toe geen daden te stellen die de vereniging of haar leden schade berokkenen.

Overeenkomstig de artikelen 10 en 26 novies van de Wet van 27 juni 1921, houdt de raad van bestuur een register van de leden bij. De raad van bestuur schrijft hierin eveneens alle beslissingen betreffende de toetreding, uittreding en uitsluiting van leden binnen acht dagen nadat hij van de beslissing in kennis is gesteld.

ArtiKel 7

Een lid kan zich op elk moment uit de VZW terugtrekken door een schrijven te richten aan de secretaris van de raad van bestuur. Het ontslag zal één maand na dit schrijven ingaan.

Een ontslagnemend lid zal echter wel verplicht worden tot de betaling van de lidmaatschapsbijdrage voor het jaar waarin het ontslag wordt ingediend.

ArtiKel 8

Leden die hun lidmaatschapsbijdrage niet betaald hebben binnen de twee maanden na hun toetreding of die de jaarlijkse bijdrage niet hebben betaald binnen de maand na ingebrekestelling, worden geacht ontslagnemend te zijn.

Elk lid wordt verder geacht ontslagnemend te zijn zodra hij/zij niet meer voldoet aan de voorwaarden om als lid van deze vereniging aanvaard te kunnen worden, d.w.z. wanneer deze niet meer werkzaam is als artsanesthesist, niet langer erkend is als anesthesist of niet langer anesthesist in opleiding is.

Dit ontslag zal geacteerd worden op de eerstvolgende algemene vergadering waarop zulks vastgesteld wordt,

Artikel 9

De leden kunnen uitgesloten worden:

a. wanneer ze de statuten of het huishoudelijk reglement van de vereniging niet naleven;

b. wanneer ze door hun lidmaatschappen of hun handelingen, de belangen of de reputatie van de vereniging of haar leden schaden;

c. wanneer zij zich deloyaal tegenover de vereniging en/of haar leden gedragen;

Ô. wanneer ze activiteiten uitoefenen die concflictueel kunnen zijn met de belangen van de

vereniging en/of haar leden,

Deze opsomming is niet limitatief.

De raad van bestuur kan, of minstens één vijfde van aile leden van de vergadering kunnen, de uitsluiting van een lid aan de algemene vergadering voorstellen.

Over de voorgestelde uitsluiting wordt soeverein beslist door de algemene vergadering waarop minstens de helft van alle leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn met een meerderheid van twee derde van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

C A .

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

Het lid waarvan de uitsluiting wordt voorgesteld, heeft het recht gehoord te worden door de algemene vergadering.

De beslissing van de algemene vergadering zal aan het uitgesloten lid bekendgemaakt worden door de raad van bestuur, binnen de 14 dagen volgend op de zitting, bij aangetekend schrijven.

De vereniging en haar leden zijn vrijgesteld van iedere aansprakelijkheid voor eventuele schade die rechtstreeks of onrechtstreeks veroorzaakt zou worden door een uitsluiting die in overeenstemming met de statuten werd uitgesproken.

De raad van bestuur kan, tot aan de definitieve beslissing van de algemene vergadering, de leden schorsen die zich zouden schuldig gemaakt hebben aan schending der statuten, van de wet of van de reglementen van inwendige orde.

Artikel 10

Geen enkel lid kan enige aanspraak laten gelden of uitoefenen op de activa van de VZW op grond van de enkele hoedanigheid van lid,

evenmin kan een lid de terugbetaling van gestorte bijdragen vorderen, noch van schenkingen, toelagen of inbrengen.

Deze uitsluiting van rechten op de activa geldt te allen tijde: tijdens het lidmaatschap, bij beëindiging van het lidmaatschap om wat voor reden dan ook, bij ontbinding van de VZW, enz.

De ontslagnemende en uitgesloten leden hebben net zoals hun rechthebbenden of schuldeisers, evenals de erfgenamen, legatarissen of belanghebbenden van een overleden lid, geen enkel recht op maatschappelijk vermogen en kunnen niet de terugbetaling van gestorte bijdragen vorderen, noch van schenkingen, toelagen of inbrengen.

De algemene vergadering

Artikel 11

De algemene vergadering bestaat uit de leden.

Alle leden hebben gelijk stemrecht. Elk lid heeft één stem.

De algemene vergadering wordt voorgezeten door de voorzitter van de raad van bestuur of door de

ondervoorzitter of door de oudste in jaren van de aanwezige bestuurders.

Artikel 12

De algemene vergadering bezit de bevoegdheden die haar door de wet of door deze statuten uitdrukkelijk

zijn toegekend. De volgende exclusieve bevoegdheden kunnen uitsluitend door de algemene vergadering

uitgeoefend worden:

1.de wijziging van de statuten;

2.de benoeming en het ontslag van de bestuurders;

3.de benoeming en het ontslag van de financieel commissaris en het bepalen van diens bezoldiging;

4.de kwijting aan de bestuurders en de commissarissen;

5.de goedkeuring van de begroting en van de rekening;

6.de ontbinding van de vereniging;

7.de uitsluiting van een lid;

8.de omzetting van de VZW in een vennootschap met een sociaal oogmerk;

9.de goedkeuring van een bijzonder werkingsverslag van de voorzitter;

10.de goedkeuring van het actieprogramma opgesteld door de raad van bestuur;

11.de vaststelling van de jaarlijkse lidmaatschapsbijdrage..

Artikel 13

Jaarlijks moet ten minste één algemene vergadering, jaarvergadering genoemd, worden bijeengeroepen en gehouden ten laatste binnen zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar voor de goedkeuring van de jaarrekening van het voorbije boekjaar, alsook van de begroting van het volgende boekjaar.

De jaarrekening en de begroting zullen voor nazicht en controle 14 dagen voor de algemene vergadering voor de leden van de vereniging beschikbaar zijn op de zetel van de vereniging.

i

MOD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

De jaarlijkse bijeenkomst van de gewone algemene vergadering zal doorgaan tijdens het jaarlijks congres. De uitnodiging wordt minstens 14 dagen voorafgaand aan de datum van de algemene vergadering naar alle leden verstuurd per gewone post of per e-mail.

De vergaderingen worden door de voorzitter van de raad van bestuur bijeengeroepen. Aan de uitnodiging wordt een ontwerp van agenda toegevoegd. Elk punt dat door minstens twee bestuurders wordt aangebracht of dat door minstens 1/20ste van de leden, minstens 8 dagen voor de vergadering, wordt aangebracht, zal op de agenda worden geplaatst.

Bijeenkomsten in een buitengewone algemene vergadering kunnen worden samengeroepen door de voorzitter of op verzoek van minstens 2 bestuurders alsook op verzoek van minstens 1/5de van de leden. De uitnodiging wordt minstens 14 dagen voorafgaand aan de datum van de algemene vergadering naar alle leden verstuurd per gewone post of per e-mail op het adres dat het lid daartoe laatst heeft opgegeven.

Artikel 14

§1, Beslissingen worden genomen bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden, behalve wanneer de V&S-wet of de statuten dit anders voorzien.

§2. Op een vergadering die wenst te beraadslagen over een wijziging van de statuten moeten 2/3de van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn. Ingeval op de eerste vergadering minder dan 2/3de van de leden aanwezig of vertegenwoordigd zijn, kan een tweede vergadering worden bijeengeroepen die geldig kan beraadslagen en besluiten alsook de wijzigingen aannemen met de meerderheid hierna bepaald, ongeacht het aantal aanwezige of vertegenwoordigde leden. De tweede vergadering mag niet binnen 14 dagen volgend op de eerste vergadering gehouden worden. De beslissing wordt geacht aanvaard te zijn indien ze wordt goedgekeurd door 2/3de van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. Enkel wanneer de statutenwijziging betrekking heeft op het doel of de doeleinden waarvoor de vereniging is opgericht, vereist ze een meerderheid van 4/5de van de stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden.

Het voorstel voor statutenwijziging wordt voor advies voorgelegd aan de Orde van Brabant, Het advies van de Orde is adviserend.

§3, Leden die niet op de vergadering aanwezig kunnen zijn, kunnen door andere leden worden vertegenwoordigd. Elk lid kan maximum één volmacht dragen.

Een volmachtdrager dient zich voor de aanvang van de algemene vergadering aan de voorzitter kenbaar te maken, op vraag van deze laatste.

§4. De stemming kan gebeuren door handopsteking of geheimstemming. Geheimstemming is verplicht indien gevraagd door minstens 1/3de van de leden die aanwezig of vertegenwoordigd zijn en bij de benoeming van bestuurders.

De manier waarop de geheime stemming wordt georganiseerd maakt het voorwerp uit van een beslissing van de raad van bestuur.

Bij staking van stemmen is de stem van de voorzitter doorslaggevend.

Er worden notulen opgesteld en bewaard in een notulenregister dat ter inzage zal zijn van de leden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het K.B. van 26 juni 2003 vastgelegde modaliteiten.

Bestuur en vertegenwoordiging

Artikel 15

§1. De VZW wordt bestuurd door een raad van bestuur samengesteld uit ten minste drie en ten hoogste vijftien bestuurders, leden van de VZW. Het aantal bestuurders moet in elk geval steeds lager zijn dan het aantal personen dat lid is van de vereniging. Wanneer de VZW slechts het wettelijk bepaald minimum van drie leden heeft, mag de raad van bestuur slechts uit twee bestuurders bestaan. De dag waarop een vierde lid wordt aanvaard, zal een (buiten)gewone algemene vergadering overgaan tot de benoeming van een derde bestuurder.

§2. De bestuurders worden benoemd door de algemene vergadering in een geheime stemming bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden voor een periode van drie jaar. Hun opdracht eindigt bij de sluiting van de jaarvergadering. Bestuurders zijn maximaal twee keer herbenoembaar. Tijdens iedere jaarlijkse verkiezing kan er niet meer dan een derde van de raad van bestuur worden veranderd: in geval van een tekort of een teveel aan leden waarvan het mandaat ten einde loopt, zal de beslissing over hernieuwbare mandaten van leden intern gestemd worden in de raad van bestuur.

§3. De algemene vergadering houdt bij de benoeming van bestuursleden rekening met de volgende samenstelling van de raad van bestuur: ten minste een derde van de bestuursleden moet Franstalig zijn, ten minste een derde moet Nederlandstalig zijn en ten minste een derde moet niet-academisch zijn. Indien de raad van bestuur niet meer op de voormelde wijze is samengesteld, bijvoorbeeld wanneer een bestuurslid de raad verlaat, hebben de overblijvende bestuursleden het recht om voorlopig in de vacature te voorzien, In dat geval zal de algemene vergadering in haar eerstvolgende bijeenkomst de vaste benoeming doen van een nieuwe bestuurder om het evenwicht binnen de raad van bestuur overeenkomstig het hiervoor bepaalde te herstellen.

§4. De raad van bestuur duidt onder zijn leden een voorzitter, een ondervoorzitter, een secretaris en een penningmeester aan, Zij zullen de taken vervullen die horen bij hun functie zoals omschreven in deze statuten

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

en in voege zijn ter gelegenheid van hun verkiezing. De functie van voorzitter, ondervoorzitter, secretaris en penningmeester wordt uitgeoefend voor een periode van maximaal drie jaar en is niet hernieuwbaar.

§5. De bestuurders kunnen te allen tijde worden ontslagen of uit hun mandaat worden ontzet door de algemene vergadering die daarover beslist bij gewone meerderheid van stemmen van de aanwezige of vertegenwoordigde leden. De beslissing tot ontslag of afzetting moet niet gemotiveerd worden. Ieder lid van de raad van bestuur kan zelf ook ontslag nemen door schriftelijke kennisgeving aan de voorzitter van de raad van bestuur. Behoudens ingeval van onmiddellijke afzetting of ontslag van een bestuurder door de algemene vergadering, is een bestuurder verplicht na zijn ontslag zijn opdracht verder te vervullen totdat redelijkerwijze in zijn vervanging kan worden voorzien.

§6, De bestuurders oefenen in beginsel hun mandaat kosteloos uit. De kosten die zij maken in het kader van de uitoefening van hun bestuursmandaat worden vergoed op basis van bewijsstukken bewaard door de penningmeester.

ArtiKel 16

De voorzitter vertegenwoordigt de raad van bestuur van de BAPA. De voorzitter leidt de bestuurs- en ledenvergaderingen, stelt in overeenstemming met de secretaris de agenda op, behandelt de ingekomen stukken en draagt zodoende de verantwoordelijkheid hiervoor ten overstaande van de leden van de BAPA. De voorzitter kan desgewenst op vraag taken delegeren aan andere leden.

De ondervoorzitter wordt automatisch de plaatsvervanger van de voorzitter bij diens afwezigheid en is in normale omstandigheden te allen tijde diens rechterhand.

De secretaris staat in voor de BAPA-correspondentie samen met de voorzitter en geeft waar nodig uitleg aan leden en geïnteresseerden. De secretaris stelt de vergaderagenda op, verzorgt de notulen van bestuur- en ledenvergaderingen en verstuurt de nodige stukken voor de vergaderingen. De secretaris is verantwoordelijk voor het aanvragen en invoeren van de accreditatiegegevens betreffende de wetenschappelijke bijeenkomsten van de BAPA en het opstellen van het BAPA-jaarverslag ten behoeve van de ledenvergadering van de BAPA. De penningmeester staat in voor het opstellen van de jaarlijkse begroting en het financiële jaarversrag, beheert de gelden en de boekhouding van de BAPA-rekeningen conform de door de ledenvergadering vastgelegde taakomschrijving van de penningmeester. De penningmeester is ook verantwoordelijk voor de financiële archieven van de BAPA.

De overige bestuursleden hebben taken in de diverse BAPA-commissies en ondersteunen de voorzitter, ondervoorzitter, secretaris en penningmeester indien nodig. Het bestuur verplicht zich middels de SAPA-website haar leden up-to-date te houden wat de ontwikkelingen binnen de kinderanesthesiologie in het algemeen en binnen de SAPA in het bijzonder betreft.

Artikel 17

Het bestuur heeft de bevoegdheid zich te laten bijstaan door commissies. De commissieleden worden op voordracht van het bestuur door de ledenvergadering van de BAPA gekozen. De in te stellen commissie krijgt van de ledenvergadering van de BAPA een taakomschrijving, De commissies zijn verplicht minstens eenmaal per jaar rapport uit te brengen in een ledenvergadering van de BAPA.

Wetenschappelijke commissie: doelstellingen

De wetenschappelijke commissie van de SAPA wil wetenschappelijk onderzoek en Evidence-Based

Medicine (EBM) of Geneeskunde op basis van bewijs binnen de kinderanesthesiologie bevorderen d.m.v.;

1.organisatie van (inter)nationale wetenschappelijke bijeenkomsten;

2.inventarisatie van lopend kinderanesthesiologisch onderzoek;

3.rapportering op de BAPA-website;

4.stimuleren en coördineren van wetenschappelijk onderzoek;

5.steunen van onderzoekers met jaarlijkse beurzen;

6.intermediair richting (inter)nationale experts;

7,participatie in (inter)nationale research platforms ter bevordering van het EBM binnen de

kinderanesthesiologie;

g.participatie in opstellen en implementeren van richtlijnen, standpunten en protocollen.

Educatieve commissie: doelstellingen

De educatieve commissie van de BAPA wil de trainings- en opleidingsprogramma's in de kinderanesthesiologie steeds bijstaan, perfectioneren en adviseren inzake competenties en vaardigheden die de artsen en de leden moeten ontwikkelen in gebieden zoals de klinische zorg, doceren, administratie en onderzoek. Zij omvatten de anesthesiologische zorg voor neonaten, zuigelingen en adolescenten tot 16 jaar, de preoperatieve screening, de postoperatieve pijnbestrijding, de kritische perioperatieve zorg en de APLS of "advanced pediatric life support". Daarnaast zal deze commissie aandacht besteden aan kwaliteit en veiligheid in de kinderanesthesiologische zorg in België.

De realisatie van die doelen gebeurt op twee niveaus:

1.Postgraduate bijscholing kinderanesthesiologie.

2.De commissie zal internationale contacten onderhouden (bijv. ESPA: The European Society for Paediatric Anaesthesiology).

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

IT-commissie; doelstellingen

De informatica- en technologiecommissie wil de BAPA-website ontwikkelen, opstellen, regelmatig updaten en onderhouden; algemeen ter bevordering van de kinderanesthesiologie in België en meer specifiek ter ondersteuning van de BAPA-leden wat de toegang tot bruikbare of noodzakelijke informatievoorziening betreft, Daarnaast volgt en bevordert de commissie de ontwikkeling en actualiteit van informatica en de medische technologieën in de kinderanesthesiologie.

Artikel 18

De raad van bestuur vergadert na oproeping door de voorzitter zo dikwijls ais het belang van de VZW het vereist en minimaal vier maal per jaar, alsook binnen 14 dagen na een daartoe strekkend verzoek van 2 bestuurders.

De raad van bestuur wordt voorgezeten door de voorzitter, of bij diens afwezigheid, door de ondervoorzitter of door de oudste in jaren van de aanwezige bestuurders. De vergadering wordt gehouden op de zetel van de VZW of in eender welke andere plaats in België, aangewezen in de oproepingsbrief.

De raad van bestuur kan slechts geldig beraadslagen en besluiten wanneer ten minste de meerderheid van zijn leden aanwezig is op de vergadering. De besluiten worden genomen bij eenvoudige meerderheid van stemmen van de aanwezige leden. Bij staking van stemmen heeft de voorzitter dan wel de bestuurder die de vergadering voorzit de doorslaggevende stem,

Er worden notulen opgesteld en ondertekend door de voorzitter en de secretaris, bewaard in een notulenregister dat ter inzage zal zijn van de leden die hun inzagerecht zullen uitoefenen overeenkomstig de in artikel 9 van het K.B. van 27 juni 2003 vastgelegde modaliteiten,

In uitzonderlijke gevallen, wanneer de dringende noodzakelijkheid en het belang van de VZW zulks vereisen, kunnen de besluiten van de raad van bestuur worden genomen bij eenparig schriftelijk akkoord van de bestuurders. Daartoe is vereist dat er vooraf een unaniem akkoord is onder de bestuurders om tot schriftelijke besluitvorming over te gaan. Schriftelijke besluitvorming veronderstelt in elk geval dat er een beraadsiagïng plaatsvond per e-mail, video- of telefoon-conferentie.

Artikel 19

Indien een bestuurder, rechtstreeks of onrechtstreeks, een belang van vermogensrechtelijke aard heeft dat strijdig is met een beslissing of een verrichting die tot de bevoegdheid van de raad van bestuur behoort, moet hij dit meedelen aan de andere bestuurders vóór dat de raad van bestuur een besluit neemt.

De bestuurder met dit tegenstrijdig belang verwijdert zich uit de vergadering en onthoudt zich van de beraadslaging en de stemming over de aangelegenheid waarop het betrekking heeft.

Voormelde procedure is niet toepasselijk op gebruikelijke verrichtingen die plaatshebben onder de voorwaarden en tegen de zekerheden die op de markt gewoonlijk gelden voor soortgelijke verrichtingen.

Artikel 20

De raad van bestuur is bevoegd om alle handelingen van intern bestuur te verrichten die nodig of dienstig zijn tot verwezenlijking van het doel van de VZW, met uitzondering van die handelingen waarvoor de algemene vergadering exclusief bevoegd is,

Onverminderd de verplichtingen die voortvloeien uit collegiaal bestuur, met name overleg en toezicht, kunnen de bestuurders de bestuurstaken onder elkaar verdelen. Zodanige verdeling van taken kan aan derden niet worden tegengeworpen, zelfs niet nadat ze zijn openbaar gemaakt. Niet-naleving ervan brengt wel de interne aansprakelijkheid van de betrokken bestuurder(s) in het gedrang.

De bestuurders kunnen niet zonder toestemming van de algemene vergadering beslissingen nemen die verband houden met verrichtingen betreffende onroerende goederen en/of de vestiging van een hypotheek, Deze bevoegdheidsbeperkingen kunnen niet worden tegengeworpen aan derden, zelfs niet nadat ze openbaar zijn gemaakt. Niet-naleving ervan brengt wel de interne aansprakelijkheid van de betrokken bestuurder(s) in het gedrang.

Artikel 21

De raad van bestuur vertegenwoordigt als college de VZW in alle handelingen in en buiten rechte. De raad van bestuur vertegenwoordigt de vereniging door de meerderheid van zijn leden.

Onverminderd de algemene vertegenwoordigingsbevoegdheid van de raad van bestuur als college, wordt de VZW in en buiten rechte eveneens vertegenwoordigd door twee bestuurders die gezamenlijk handelen.

In afwijking van de V&S-wet kunnen de vertegenwoordigingsorganen niet zonder toestemming van de algemene vergadering rechtshandelingen stellen die verband houden met de vertegenwoordiging van de VZW bij de verrichtingen betreffende onroerende goederen en/of de vestiging van een hypotheek. Deze bevoegdheidsbeperkingen kunnen niet worden tegengeworpen aan derden, zelfs niet nadat ze openbaar zijn

"

MDD 2.2

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

gemaakt. Niet-naleving ervan brengt wel de interne aansprakelijkheid van de betrokken vertegenwoordigers in het gedrang.

De raad van bestuur of de bestuurders die de VZW vertegenwoordigen kunnen gevolmachtigden van de VZW aanstellen, Alleen bijzondere en beperkte volmachten voor bepaalde of een reeks bepaalde rechtshandelingen zijn geoorloofd, De gevolmachtigden verbinden de VZW binnen de perken van de hun verleende volmacht waarvan de grenzen wel tegenwerpelijk zijn aan derden overeenkomstig wat geldt inzake lastgeving.

Artikel 22

De benoeming van de leden van de raad van bestuur en van de personen gemachtigd om de VZW te vertegenwoordigen en hun ambtsbeëindiging wordt openbaar gemaakt door neerlegging in het verenigingsdossier ter griffie van de rechtbank van koophandel, en van een uittreksel daarvan bestemd om in de Bijlagen bij het Belgisch staatsblad te worden bekendgemaakt. Uit die stukken moet in ieder geval blijken of de personen die de VZW vertegenwoordigen, de VZW ieder afzonderlijk, gezamenlijk, dan wel als college verbinden alsook de omvang van hun bevoegdheden.

Dagelijks Bestuur

Artikel 23

Het dagelijks bestuur van de VZW op intern vlak alsook de externe vertegenwoordiging wat betreft het dagelijks bestuur kan door de raad van bestuur worden opgedragen aan één of meer personen.

Indien van deze mogelijkheid gebruik wordt gemaakt moet worden gespecificeerd of deze personen alleen of gezamenlijk of als college kunnen handelen en dit zowel wat het intern dagelijks bestuur als de externe vertegenwoordigingsmacht voor dat dagelijks bestuur betreft.

In afwijking van de V&S-wet kunnen de personen gelast met het dagelijks bestuur niet zonder toestemming van de raad van bestuur beslissingen nemen en/of rechtshandelingen stellen die verband houden met de vertegenwoordiging van de VZW in het kader van het dagelijks bestuur voor handelingen, zaken, waarden en sommen die vijfhonderd euro (¬ 500) te boven gaan. Deze bevoegdheidsbeperkingen kunnen niet worden tegengeworpen aan derden, zelfs niet nadat ze openbaar gemaakt zijn. Niet-naleving ervan brengt wel de interne aansprakelijkheid van de betrokken vertegenwoordigers in het gedrang.

Bij gebrek aan wettelijke omschrijving van wat het "dagelijks bestuur" omvat, worden tot daden van dagelijks bestuur gerekend alle handelingen die dag aan dag moeten worden verricht om de normale gang van zaken van de VZW te verzekeren en die, hetzij wegens hun minder belang, hetzij wegens de noodzakelijkheid een onverwijlde beslissing te nemen, het optreden van de raad van bestuur niet vereisen of niet wenselijk maken.

De benoeming van personen gelast met het dagelijks bestuur en hun ambtsbeëindiging wordt openbaar gemaakt door neerlegging in het verenigingsdossier ter griffie van de Rechtbank van Koophandel, en van een uittreksel daarvan bestemd om in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad te worden bekendgemaakt. Uit die stukken moet in ieder geval blijken of de personen die de VZW vertegenwoordigen inzake dagelijks bestuur, de VZW ieder afzonderlijk, gezamenlijk dan wel als college verbinden en zij moeten ook de omvang van hun bevoegdheden omschrijven.

Aansprakelijkheid van de bestuurder en de dagelijks bestuurder

Artikel 24

De bestuurders en dagelijks bestuurders zijn niet persoonlijk verbonden door de verbintenissen van de VZW.

Tegenover de VZW en tegenover derden is hun verantwoordelijkheid beperkt tot de vervulling van de hun gegeven opdracht overeenkomstig het gemeen recht, het bepaalde in de wet en in de statuten en zijn ze aansprakelijk voor de tekortkomingen in hun (dagelijks) bestuur,

Toezicht door een commissaris

Artikel 25

Zolang de VZW voor het laatst afgesloten boekjaar de drempelbedragen vermeld in artikel 17§5 V&S-wet niet overschrijdt, is de VZW niet verplicht een commissaris te benoemen,

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

MOD 2.2

Zodra de VZW de drempelbedragen overschrijdt, wordt de controle op de financiële toestand, op de jaarrekening en op de regelmatigheid van de verrichtingen hierin weer te geven, aan een commissaris opgedragen, te benoemen door de algemene vergadering onder de leden van het Instituut van de Bedrijfsrevisoren voor een termijn van drie jaar. Deze bepaalt ook de bezoldiging van de commissaris,

Financiering en boekhouding

Artikel 26

De vereniging zal onder meer worden gefinancierd door subsidies, toelagen, giften, bijdragen, schenkingen, legaten en andere voorzieningen in laatste wilsbeschikkingen en testamenten gegeven zowel om de algemene doeleinden van de vereniging te ondersteunen als ter ondersteuning van een specifiek project,

Daarnaast kan de vereniging fondsen verwerven op elke andere wijze die niet in strijd is met de wet.

Artikel 27

Het boekjaar valt samen met het kalenderjaar, Het eerste boekjaar loopt vanaf de datum van oprichting tot 31 december 2012. De boekhouding wordt gevoerd overeenkomstig het bepaalde in de V&S-wet en de daarop toepasselijke uitvoeringsbesluiten.

leder jaar en ten laatste binnen de zes maanden na afsluitingsdatum van het boekjaar, legt de raad van bestuur de jaarrekening van het voorbije jaar, opgemaakt overeenkomstig artikel 17 V&S-wet alsook de begroting van het volgende boekjaar, ter goedkeuring voor aan de jaarlijkse algemene vergadering.

Binnen de 30 dagen na de goedkeuring ervan door de algemene vergadering, wordt de jaarrekening neergelegd in het dossier gehouden op de griffie van de Rechtbank van Koophandel overeenkomstig artikel 26 novies V&S-wet. Voor zover van toepassing wordt de jaarrekening overeenkomstig artikel 17, § 6 V&S-wet tevens neergelegd bij de Nationale Bank van België.

Ontbinding

Artikel 28

De algemene vergadering zal worden samengeroepen ter bespreking van voorstellen met betrekking tot de ontbinding voorgelegd door de raad van bestuur of door minimum 1/5de van alle gewone leden. De samenroeping en agendering vinden plaats overeenkomstig het bepaalde in artikel 13 van deze statuten.

De beraadslaging en beslissing over de ontbinding respecteert het quorum en de meerderheid gesteld in artikel 14 van deze statuten. Vanaf de beslissing tot ontbinding vermeldt de VZW steeds dat zij "VZW in vereffening" is overeenkomstig de V&S-wet.

Indien het voorstel tot ontbinding wordt goedgekeurd, benoemt de algemene vergadering twee vereffenaars, bepaalt deze hun opdracht en bevoegdheden.

Ingeval van ontbinding en vereffening beslist de algemene vergadering, na aanzuivering van het passief, over de bestemming van het batig vermogen van de VZW, dat moet worden toegekend aan een andere vereniging zonder winstoogmerk met een gelijkaardig of aanverwant doel, werkzaam in België.

Alle beslissingen betreffende de ontbinding, de vereffeningsvoorwaarden, de benoeming en de ambtsbeëindiging van de vereffenaars, de afsluiting van de vereffening en de bestemming van het actief worden neergelegd ter griffie en bekendgemaakt in de Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad overeenkomstig de bepalingen van de V&S-wet en haar uitvoeringsbesluiten.

Huishoudelijk Reglement

Artikel 29

De raad van bestuur stelt een huishoudelijk reglement op, waarbij alles kan worden geregeld wat niet in de statuten is voorzien. Het reglement kan door de raad van bestuur steeds gewijzigd worden. Het reglement en alle wijzigingen eraan, wordt de gewone leden ter kennis gebracht,

Algemeen

Artikel 30

Al wat niet uitdrukkelijk door onderhavige statuten is voorzien, wordt geregeld door de Wet van 27 juni 1921 op de verenigingen zonder winstoogmerk.

BUITENGEWONE ALGEMENE VERGADERING

MOD 2,2

~

behouden aan het Belgisch Staatsblad

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 21/11/2012 - Annexes du Moniteur belge

Luik B - Vervolg

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening

De oprichters zijn vervolgens samengekomen in buitengewone algemene vergadering en hebben hierna volgende bestuurders benoemd voor een termijn van drie jaar:

1. Francis Veyckemans, Rue H. Verriest 19, 1140 Evere - 52.07.24-441.77

2. Johan Berghmans, Wijerveldstraat 69, 3500 Hasselt - 65.04.12-199.58

3. Andrée De Ville, Rue Clément Delpierre 93, 1310 La Hulpe - 51.08.03-348.10

4. Birgit Loveniers, Leopold I -laan 65, 8000 Brugge - 73.06.20-244.52

5. Françoise De Groote, Chaussee d'Alsemberg 1033A boîte 29, 1180 Bruxelles - 63.02.28-006-06

6. Jeroen Huys, Admiraalhof 31, 9070 Destelbergen - 79.09.03-047.33

7, Julie Leuweryns, Malendriesstraat 32A, 3370 Kerkom - 78.09.26-104.41

8. Kris Vermeylen, Transvaalstraat 34, 2600 Berchem - 72.07,03-165.45

9, Luc Veeckman, Brusselsesteenweg 293, 3020 Veltem-Beisem - 58.02.28-323.69

10. Nadia Najafi, Spoorwegbaan 24, 1730 Asse - 64.03.21-488.53

11. P.M. Vermeulen, Rietstraat 2, 3920 Lommel - 58.05.02-060.66

12. Eva Roofthooft, Heesterveld 1, 3150 Haacht - 77.10.11-348.39

13. Thierry Pirotte, Leopold Luypaertstraat 224, 1850 Grimbergen - 73.01.20-289.69

14. Thomas Verhaeghen, Lauwerstraat 21, 8000 Brugge - 71.01.29-033.13

Ze zijn bevoegd om te handelen binnen de grenzen en onder de voorwaarden van de statutaire bepalingen.

VERGADERING VAN DE RAAD VAN BESTUUR

Onmiddellijk daarna hebben voornoemde leden van de raad van bestuur, volgende personen aangeduid tot:

a) voorzitter: Francis Veyckemans

b) ondervoorzitter Johan Berghmans

c) penningmeester: Kris Vermeylen

d) secretaris: Julie Lauweryns

Overeenkomstig artikel 23 van de statuten, heeft de raad van bestuur, het dagelijks bestuur op intern vlak alsook de externe vertegenwoordiging wat betreft het dagelijks bestuur opgedragen aan Francis Veyckemans en Johan Berghmans

Hij/zij heeft de bevoegdheid voor handelingen van dagelijks bestuur. Hij/zij kan de vereniging individueel

vertegenwoordigen en heeft handtekeningsbevoegdheid wat dat dagelijks bestuur aangaat, voor

handelingen, zaken, waarden en sommen die het bedrag van vijfhonderd euro (500,00 EUR) niet te boven gaan.

In afwijking van de V&S-wet kan de persoon gelast met het dagelijks bestuur niet zonder toestemming

van de raad van bestuur beslissingen nemen en/of rechtshandelingen stellen die verband houden met

de vertegenwoordiging van de VZW in het kader van het dagelijks bestuur voor handelingen, zaken,

waarden en sommen die vijfhonderd euro (¬ 500) te boven gaan.

Hij/zij zal aan de raad van bestuur elke 3 maand verslag uitbrengen over het door hem/haar uitgeoefende beheer.

Getekend Johan Berghmans

Francis Veyckemans ondervoorzitter

Voorzitter

30/07/2015
ÿþ(verkort) : BAPA

Rechtsvorm : Vereniging zonder Winstoogmerk

Zetel : UZ Leuven, Dienst anesthesie, Herestraat 49, 3000 Leuven

Onderwerp akte : Ontslagen - benoemingen - herbenoemingen

Tijdens de Algemene vergadering van 25 april 2015 werden volgende ontslagen, benoemingen en herbenoemingen genotuleerd:

Ontslagen: geen

Benoemingen: geen

Herbenoemingen:

1, Berghmans Johan

2, Lauweryns Julie

3. Loveniers Birgit

4, Najafi Nadia

5. Pirotte Thierry

Aldus is de raad van bestuur vanaf 25 april 2015 samengesteld als volgt:

1. Berghmans Johan, voorzitter

2. De Groote Françoise

3. Cnudde Steven

4. Demeyer Caroline

5. Huys Jeroen, penningmeester

6. Lauweryns Julie, secretaris

7. Loveniers Birgit

8. Magasich-Airola Natalia

9. Najafi Nadia

10. Noël Emmanuel

11. Sanchez Tores Cristel

12. Stevens France

13. Roofthooft Eva

14. Pirotte Thierry, vice-voorzitter

Getekend

Pirotte Thierry Johan Berghmans

vice-voorzitter voorzitter

Op de laatste blz. van Luik B vermelden : Recto : Naam en hoedanigheid van de instrumenterende notaris, hetzij van de perso(o)n(en) bevoegd de vereniging, stichting of organisme ten aanzien van derden te vertegenwoordigen

Verso : Naam en handtekening.

MOD 2.2

In de bijlagen bij het Belgisch Staatsblad bekend te maken kopie na neerlegging van de akte ter griffie

MON1TEU

23 -07

I.GiSCH S

Ondememingsnr : 0500.683.811

Benaming

(voluit) : BELGIAN ASSOCIATION FOR PAEDIATRIC ANAESTHESIOLOGY

Bijlagen bij het Belgisch Staatsblad - 30/07/2015 - Annexes du Moniteur belge

Coordonnées
BELGIAN ASS. FOR PAEDIATRIC ANAESTHESIOLOGY,…

Adresse
HERESTRAAT 49 - UZ 3000 LEUVEN

Code postal : 3000
Localité : LEUVEN
Commune : LEUVEN
Province : Brabant flamand
Région : Région flamande